Onlangs is de duurtest van de nieuwe voedsel trolleys bij een klant afgerond. Het betreft 2 prototypes die op specifikatie van de klant zijn geproduceert, zodat ze met de bestaande dienbladen en borden kunnen worden gevuld. De trolleys gingen twee maal daags met een vrachtwagen naar de eindgebruiker van de maaltijden.
De uitkomsten zijn zeer positief. Kleine aandachtspunten zijn het sluiten van de deuren en het uitharden van de bumpers. Hiervoor zal een passende oplossing worden toegepast, waarna de trolley's productiegereed zijn.
De trolleys zijn inwendig volledig vervaardigd uit RVS type 304. De zijwanden zijn voorzien van persingen waar de dienbladen op geschoven worden. Er zit tevens een opwipbeveiliging in de zijwanden.
De buitenzijde van de trolley en de deuren zijn van aluminium, voorzien van een structuur poedercoating. Deze is extra krasbestendig.
Boven en onder zijn de trolleys aan de zijkant voorzien van een gladde kunststof stootlijst.
De wielen zijn voorzien van een lichtlopend rubber en uitgevoerd met precisie kogellagers.
Bovenop de wagen zit een imperiaal voor het stabiel vervoeren van boxen en dergelijke.
De deuren zijn voorzien van een gesloten koelkastrubber, om de temperatuur in de trolley zo constant mogelijk te houden. De deuren zitten aan een duwbuis van 30 mm, waardoor de trolley goed is beet te pakken en de deuren 270 graden open kunnen tegen de zijwand. In dit geval is in de deur een magneet opgenomen voor het openhouden. De deur wordt afgesloten met een eventueel afsluitbare gooistuiting met mechanische vergrendeling. Als deze goed is gesloten kan deze niet meer zonder schade aan de trolley worden opengetrokken.